De winkel en klantenservice gaan open om 08:00u
De winkel en klantenservice gaan open om 08:00u

Winkelmand

Uw winkelwagen is (nog) leeg
  • Op werkdagen vóór 20:00 uur besteld = volgende dag bezorgd
  • Altijd gratis bezorgd en retour in Nederland en België
  • Betalen zoals u wilt, vooraf of achteraf
  • Op werkdagen vóór 20:00 uur besteld = volgende dag bezorgd
9,4
TrustedShops beoordelingen Datona Uit 287 beoordelingen

Artikel retour sturen

Is er iets mis met uw product of voldoet het niet aan uw wensen? Dan mag u het altijd gratis retour sturen. We willen graag tevreden klanten en gaan daarin heel ver. Dat is Oprijplatenshop.

Wanneer kunt u een product terugsturen?

  • Binnen 180 dagen na levering.
  • Als u niet tevreden bent (om wat voor reden dan ook).
  • Het artikel niet gebruikt is.

180 dagen zichttermijn

Wij zijn blij met u als klant en daarom geven we u een uitzonderlijke zichttermijn van 180 dagen. Binnen deze 180 dagen mag u zonder opgaaf van redenen uw bestelling herroepen en gratis retour sturen. Dit houdt in dat u aan ons meedeelt dat u afziet van de koop middels het retourformulier, telefoon of e-mail. Nadat u deze mededeling heeft gedaan, heeft u nog 14 dagen de tijd om het product of de producten terug te sturen. We verzoeken u om het in de originele verpakking te retourneren.

Nadat wij uw mededeling om te herroepen hebben ontvangen, storten we het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding (meestal binnen 3 werkdagen) terug. Wij betalen terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee de betaling is gedaan. We mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Waardevermindering tijdens zichttermijn

Heeft u het product dusdanig gebruikt waardoor er waardevermindering is opgetreden tijdens de zichttermijn van 180 dagen, dan kan het zijn dat we niet het volledige aankoopbedrag terugstorten. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Twijfelt u of u het product retour mag sturen? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij helpen u graag verder.

Hoe werkt retourneren?

Om te beginnen verzoeken we u om het online retourformulier in te vullen, een brief te sturen of e-mail met daarin de wens om een artikel(en) retour te sturen. Als we uw retourformulier ontvangen hebben, sturen we u een retoursticker en instructies om uw producten gratis terug te sturen. Het is voor ons prettig als u het product in de originele verpakking terugstuurt. Lukt dat niet, dan verzoeken we u om het zo goed mogelijk te verpakken voor u het terugstuurt. Als u zelf het artikel retour stuurt, zonder een retourlabel van Oprijplatenshop, dan worden de kosten voor het retour sturen niet vergoed.

Als u geen gebruik wenst te maken van het online retourformlier dan heeft i de mogelijkheid om het Modelformulier voor herroeping uit te printen, in te vullen en mee te sturen met het retour. 

U mag het product ook terugbrengen naar onze winkel aan de Turfsteker 49, 8433 HT in Haulerwijk.

Aankoopbedrag terugstorten

Uw aankoopbedrag storten we zo spoedig mogelijk terug, doorgaans binnen 3 werkdagen, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. 

U heeft het product langer dan 180 dagen en bent toch niet tevreden

Daar komen we samen wel uit. Neem a.u.b. contact met ons op en we bekijken of we een oplossing voor u hebben.

Uw product is defect, en nu?

Als uw product defect is verzoeken we u om een retourformulier in te vullen, waarna we u een retoursticker sturen om het defecte product terug te sturen. Wanneer het defecte product bij ons is ontvangen, wordt het door een monteur gecontroleerd en gerepareerd. Wanneer na controle door de monteur blijkt dat het product niet te repareren is, wordt er uiteraard een vervangend product naar u terug gestuurd. U heeft in de meeste gevallen een gerepareerd of vervangend product binnen 3 tot 5 werkdagen alweer terug!

Na 180 dagen toch een defect?

Neem dan contact op en we komen samen tot een oplossing (kijken naar de mogelijkheden).

Heeft u nog vragen?

Neem a.u.b. contact op voor al uw vragen. We zijn telefonisch bereikbaar via 0516-423 338 of via e-mail: klantenservice@datona.nl.

 

Retourformulier

Persoonlijke gegevens

Artikel(en) retourneren

Reden van retour *

Toelichting beschadiging / fabricagefout

Hoe wilt u het opgelost zien?

Ik wil graag *